UCI-läger, dag 6

Då var det lördag! På lördagar har vi endast ett träningspass och idag var det plyo.. Det gick inte alls bra för min del, har verkligen börjat denna vistelsen dåligt(med träningen). Först sjuk och riiiiiiktigt mycket träningsvärk och nu när jag äntligen känner mig bra så typ skadar jag mig. Under plyon idag när jag gjorde chins så brände det till som fan i min bröstmuskel, väldigt nära armhålan! Jag fick ont, och kände att jag skulle nog inte, eller rättare sagt kunde inte, göra det sista setet med dips och chins.. Kunde inte ens lyfta armen.. Men OK tänkte jag eftersom det var dom sista överkropps övningarna. Sen var det bara spänsthopp och sånt så det skulle ju inte vara några problem, men så lätt skulle jag inte komma undan!
Istället, under andra setet av första slagsen av spänsthopp kändes det lika dant i mitt vänstra lår, det brände till! Jag fortsatte mina reps setet ut men det blev värre.. Sen kunde jag inte göra något mer.. Kände av lite i vänstra låret igår under mjölksyreträningen att jag var öm.. Blev sur på mig själv, och ledsen! Känns verkligen som en riktigt dålig vecka! Jag vill bara träna hårt som alla andra. Känner mig som världens mesigaste och klenaste.. Fan :( Thomas är inte med på lördagar så han vet inget än! Känns pinsamt och komma med detta också, men vad ska jag göra?
Låret är bättre men fortfarande ömt, om jag ska stretcha ut det behöver jag inte ens ta tag i min fot utan bara jag tar upp foten så sträcker det.. Och om jag känner på punkten där jag har ont så är jag hård och stel där..
Bröstmuskeln har också blivit lite bättre, men jag känner hela tiden att det typ "strålar" lite där inne.. Det gör fortfarande ont när jag försöker stretcha där, eller jag behöver även där bara lyfta armen, utan att pressa!
Åh vad jag klagar? Sorry.

Nu har vi som sagt ledigtresten av dagen och hela dagen imorgon, tråkigt! Folket sitter ju bara på sina rum och tråkar, och det är sååå fint väder ute! Men det känns inte kul att gå ut själv.
Det var egentligen meningen att vi skulle till Lausanne idag men dom andra hade inte pengar. Blir förmodligen nästa helg istället eftersom vi får fickpengar från UCI på måndag ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0