UCI-läger, dag 5

God kväll! :)

Hoppas ni har det bra där hemma och att vädert är fint.
Idag har här varit riktigt bra väder, så jag klagar inte!

Förmiddagens träning var uphill-sprints med +2 i drevning(alltså 2 kuggar tyngre) + att vi körde med flats. Backen var ganska brant så det var inte helt lätt men jag ska nog komma in i det.. Vi gjorde bara 30 och 40m sprinter!

Efter sprinterna kollade vi in Clark & Kent Contractors fixade banan. Dom har gjort om lite och fixat till den. Hela dagen lång har dom jobbat. Bra jobb, dom är riktigt duktiga! Ska bli kul att köra på den sen när den är fixad och hård :) Något positivt för mig är att dom inte gjort första hoppet större :) wuhu

Eftermiddagens träningpass var BMX lactic, alltså mjölksyreträning!
Vi tog den ena UCI-bussen och en bil till BMX-banan i Sion, ca 30-40 min bort med bil. Först körde vi lite teknik på banan så vi kärde känna den, fick hoppat och wheelat lite! Sen började mjölksyreträningen.
Då kör man 1 fullvarv, 1 min paus, 1 fullvarv, 1 min paus, och så gör man 3 gånger, efter 3 fullvarv är det 8 min paus sen 3 lika dana igen, med 1 min paus mellan varje!
Dock gjorde jag och Teagan bara det första setet idag, alltså 3 fullvarv!
Thomas tycker fortfarande att jag ska ta det lugnt och jag har fortfarande sån fruktansvärd träningsvärk och trött i benen! Får mjölksyra för ingenting..
Så dom 3 varven var väldigt jobbiga ändå, vill inte ens tänka på hur det var för killarna ;)

Glömde ta bild på banan i Sion men den var bra. Bra former, teknisk och kul! Mycket att lära där :)

Tog lite bilder på ombyggningen i Aigle, enjoy!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0