åh sverige

äntligen är vi hemma i Sverige, i Malmö! så himla skönt.
vi kom hem igår vid 17.00 tiden! det var SJUKT varmt, 33 grader typ. i Norge var det typ bara 20 grader, knappt det ibland.. haha
orkade inte uppdatera bloggen igår! vi städade ut husbilen direkt när vi kom hem, i värmen. svetten rann av oss alla!

resan hem var lång! E39 i Norge var avstängd pga olycka (sten hade rasat från berget och träffat en bil så föraren omkom, tragiskt). och om man jämför med Sveriges vägar, så är E39 vääääldigt jobbig att köra på. det svänger hela tiden och hastighetsgränsen är ungefär 60 km/h.. och det är typ den största och bästa vägen som dom har i västra Norge.. så istället fick vi ta någon annan väg, vi följde strömmen liksom!
shit, vägen var illa! kringelikrok hit och dit. tänk er när kalle anka, musse & långben är ute och åker med husvagn uppe i bergen, ja ungefär så var det! vi kunde knappt möta personbilar, och vi hade husbil. varje gång det kom hem bil fick vi i stort sett stanna, drog in sido-backspeglarna så att vi skulle kunna komma förbi varandra utan att skrapa sidorna.. haha! efter ett tag på den vägen så mötte vi en lastbil som fick backa. han kunde inte ens passera en liten personbil!
nåja, jag brukar inte vara den som blir åksjuk i alla fall. men det fanns inget som hindrade mig från att bli det på dessa snurriga bergsvägar! när vi äntligen efter mer än 1 timmes omväg kom ut till en större väg och kunde stanna, spydde jag! fyfan, man såg vad vi hade ätit någon timme innan i alla fall! usch
men efter det mådde jag mycket bättre :)
typ 9 timmars körning från Sandnes till Hortens i Norge, 45 mil! sedan tog vi färjan till Moss och där stannade vi och sov.
morgonen därpå fortsatte mamma och pappa köra medans jag och älsklingen sov! mys
stannade till i Helsingborg och kollade på vår nya husbil som vi reserverat och ska köpa! så himla fin, och stor! nästan 2,5 m längre än vår "gamla".
den har vi dessutom fått sålt :) köparna hämtar den imorgon så mamma storstädar den nu.

tävlingarna gick som EM brukar ungefär, jag gick inte vidare från kval-heaten. 7-6-6 på fredagen och 6-6-6 på lördagen! pappa tävlade i söndags och tog sig vidare till final! krashade där och blev 8a. älskligen körde inte, han tittade bara!


här har vi en video från SM i Kungsbacka förra helgen:
jag blev 3:a på SM i klassen herrar 17+!


1:a Micke Johnsson
2:a Felix Nylander
3:a Caroline Hindmo

några bilder från SM:

jag i mitten med nr. 818!


jag kommer över mållinjen!


jag på prispallen i killklassen. nice :)
Lovisa blev nr. 4!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0