nordiska mästerskapen

i torsdagseftermiddag åkte familjen + Theis och även Sofie till Moss i Norge..
denna gången var det för att köra Nordiska Mästerskapen!

på fredagen var det träning, cruisertävling(pappa) och sedan time trial för junior och elit dam/men.
pappa körde inte alls bra tyvärr, och hans sista heat slutade med en krash och ett brutet nyckelben. att han alltid ska lyckas med något sånt! så det blev en tur till sjukan för han och mamma. han ska troligtvis opereras eftersom frakturen var så ful!
sedan var det dags för våra time trial. jag har aldrig någonsin gjort det förr, det är något nytt dom kommit på att ha på NM. men det var skoj!
man ska köra en och en på tid, så fort som möjligt såklart. jag var först av alla eftersom jag hade nr. 1 på skylten (nordisk mästarinna förra året ju). fyfan så nervös jag var. där stod man helt själv på starten och skulle köra helt själv, inför publik osv.. alla tittar på en!
nåja, det gick i alla fall ganska bra. fick den andra bästa tiden! Benedicte Birkeland från Norge fick bästa.
det blev varma duschar på kvällen, nästan brännheta. vi kunde inte ens ställa in dem till kallare! jag som alltid duschat varmt annars, men detta var FÖR varmt.

vaknade på lördagmorgonen. gick bort till banan för att titta på småttingarna när dom körde.
nästan direkt får jag höra att familjen Birkeland(bl.a hon som vann time trialen) har åkt hem pga av en väldigt tragisk olycka, deras hus hade brunnit ner under natten! fyfan säger jag bara. det kan inte vara lätt. tänker på dem!
men i alla fall. helt plötsligt kände jag en stor press på mig eftersom hon inte skulle deltaga i tävlingen. hon fick den bästa tiden, och är väldigt duktig i övrigt. helt plötsligt var jag den som hade bäst tid av dom som var där!
jag fattade att detta kunde jag ta hem! jag blev så nervös att jag mådde illa, helt sjukt.
det började med att jag krashade i första heatet vilket jag blev sjukt besviken och sur på mig själv över. och eftersom vi bara hade 4e heat kände jag att guldet var borta! efter det gav jag i princip upp hela tävlingen. jag har aldrig någonsin cyklat så dåligt i hela mitt liv!
alla i min närhet kan intyga att jag var fruktansvärt sur och besviken hela dagen, och nästan hela kvällen.
allt kändes helt jävla bortblåst!
jag är fortfarande väldigt besviken på mig själv över hur jag körde, usch usch usch. vill inte ens tänka tillbaka på det!
folk säger bara "alla har dåliga dagar", javisst.. men FAN varför på dom viktiga tävlingarna?
nåja, jag slutade i alla fall på en 4:e plats. inte inte inte alls nöjd! långt ifrån.
när jag slutat sura gick vi och duschade, då var klockan 00 på natten..
vi åkte hem från Norge idag. var hemma vid 17.00 tiden! SKÖNT att komma hem från bajs-Norge. meen det var varit superfint väder där, och så kommer man hem till detta regnet!

här kommer några få bilder från NM. kommer kanske fler senare!


jag under time-trialen tror jag det var!


jag längst till vänster!

här kommer även några bilder(som jag har tagit) från Summer Race i Ängelholm förra helgen:


några småungar


Sarah och Lovisa


pappa som hoppar, #99


Kenny


och såklart en bild på min älskling :) <3

nu ska jag strax sova. är faktiskt väldigt trött!
får se när det kommer upp fler bilder från Summer Race!
eftersom jag inte cyklade den helgen tog jag tillfälle till akt att fotografera :)
fick några bra resultat, men jag har inte ens kollat igenom alla bilderna ännu!

ha det fint
och wow vilket superlångt inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0