2 september 2009

3:e dagen på jobbet, MAXI, idag! :) suuper

idag satt jag i kassan igen. går bättre och bättre för varje kund :) men ibland blir det såklart lite klydd! tur att man hela tiden har någon i närheten som kan hjälpa ifall det behövs. även om den personen bara sitter med ryggen emot i en egen kassa, så kan man liksom bara hojta till vilket är superbra :D nu har jag alltså jobbat 3 dagar. och är ledig imorgon, på fredag och i helgen. nästa pass är på måndag och då ska jag jobba från kl 06.00 till 15.00! tidigt somfan. ska bli upplärd på golvet, låter kul! men jaaa, det är dom som går i butiken och packar upp, ställer i ordning, ser till att det ser snyggt ut osv.. ja dom som helt enkelt går runt i affären som man kan fråga om det är något :) så det ska jag också lära mig. blir säkert kul det med.. har hört från många att tiden går snabbt när man är på golvet ! och det är ju alltid ett + ! sedan ska jag även bli upplärd i förbutiken nästa vecka.. onsdag och fredag tror jag nog det är. ska också bli superroligt.

när jag kom hem från jobbet körde jag och pappa till bmxbanan för att träna lite grann, men när vi kom dit så hade speedwayen bredvid vår bana tävling, så där var bilar över allt och vi kunde varken få parkering eller komma till att köra upp till oss på bmxbanan. så vi sket i det och körde hem istället, och så tränade jag starter & sprinter på vår fina hemmabyggda stumphygate som man kallar det i bmxvärlden :)

imorgon ska jag och mamma iväg till burlövs center förmodligen. det blir såfall när hon kommer hem från jobbet, så ca 14.00. ska köpa ett par bekväma skor att ha på jobbet och sedan en klocka till armen. har sett ett par riktigt snygga klockor på ur o penn, i hello kitty :) riktigt söta! så det blir nog en sådan en..
sedan kl 18 ska jag äntligen träna på banan. inte cyklat på en bana sedan i söndags på tävlingen. missade ju träningen igår eftersom jag jobbade! men pengar är nödvänligt förstås!

när jag hade tränat och ätit så ringde jag Vivi :) vi satt och snackade i ca 1 timme. supertrevligt. sånt behövs ibland :) mycket att snacka om ju! får helt enkelt se till att snacka oftare, så behöver det ju nödvänligtvis inte ta så lång tid varje gång ;) tur man har comviq och är pratglad. haha!


nej, nu ska jag snart ner och göra en kopp te tror jag nog, Tropical Fruit, mumma!

godnatt och dröm sött när den tiden kommer.
pusssss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0