time flies..

Herregud vad tiden bara rinner iväg.
Jag har inte skrivit sedan Landspokalen i Ellum, Danmark.. och vad har hänt efter det?
Jo nu ska ni höra.

Jag, Theis, mamma och pappa har varit i Birmingham, England, i en vecka där BMX-VM gick av stapeln.
Vi alla hade en fruktansvärt bra vecka där med underbart väder. "Tyvärr" var tävlingen inomhus så vi fick inte njuta av vädert till fullo men det gick bra ändå, bra förutsättningar för tävlingen trots allt utan vind och så.
Vi åkte dit måndagen den 21/5 och kom hem söndagen den 27/5(då bästa Sofie även fyllde år, grattis <3).
Träningen för mig och Theis började inte förräns på torsdagen, så på tisdagen gick jag, Theis och Line i stan i Birmingham, och det var STORT! Vi var på Bull ring som var ett suuuperstort köpcenter, 4 våningar. Helt sjukt mycket och stora butiker. Kul :)
Annars satt vi såklart mest och tittade på tävlingarna när dom väl dragit igång.
På fredagen var det dags för junior och elite, time trial för att kvala vidare till tävlingarna på lördagen.
Och jag kvalificerade mig, som den första svensken någonsin i junior eller elit! Känns underbart. Efter min långa satsning börjar det äntligen visa sig. Känner att lägert i Schweiz gett mig något trots alls.. Därefter tog tävlingen för min del dock slut, 1 poäng från att kvala till kvartsfinal.
Theis gjorde ett superbra varv på hans time trial också men det räckte tyvärr inte riktigt till. Men han blev 2a bästa dansken och bättre än våra 3 svenskar också, supernöjd ska han vara! Hade han inte gjort dom få misstagen han gjorde är jag övertygad om att han varit SUPERNÄRA!!!
Nu är det bara att fortsätta träna och kämpa, man ska aldrig ge upp.
Sverige fick ingen OS-plats och det var väl inte så förvånande, men 2016, då jävlar!

I helgen var vi uppe i Älvsjö på SWE-cup 3 & 4. Det blev tyvärr inget tävlande för mig då där inte öppnades någon klass pga för få deltagande, inte heller i herrar 17+, så tråkigt!
Men Theis blev 2:a båda dagarna, super :) <3

I helgen är det kalas för morfar på lördag <3 han fyllde år i måndags, grattis i efterskott!

I måndags träffade jag Vivi(och Jonas). Vi hade bara träffats en gång(10 min uppe på bmxbanan) sedan jag kom hem från mitt 2 månaders läger i Schweiz, så det var VERKLIGEN på tiden. Vi har bara inte fått ihop det innan och jag far och flänger ju hela tiden, haha. Men äntligen, det var trevligt och en välbehövd träff. Mycket att snacka om <3 Fina fina vän.

Ha det fint! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0