belgium trip

dags att uppdatera, eller vad säger ni? haha
anledningen till att jag inte skriver här så mycket är för att jag inte har någonting att skriva..
vet inte var jag ska hitta inspiration till mitt fotande!
och jag har fortfarande inte kommit på vad jag vill med liv, det stör mig.
det är dags att komma vidare nu.

nå nå, till något mer positivt?!
i helgen var jag ju i Belgien.
jag körde till Theis i Sorö lite efter 17 tiden i torsdags.
väl där packade vi bilen och åt, även Christian och Oliver åt där.
sedan började vår lilla roadtrip till Beligen för, Belgium Indoor Championship!
jag började köra till båten i Rödby, och fortsatte ungedär 1,5 timme in i Tyskland.
sen blev jag trött. jag är sån, jag kan inte köra länge innan jag blir trött!
vi körde från Sorö ca 20.30 och vi var framme i Kortrijk, Beligen, kl 06.30 på morgonen..
och vi kunde inte checka in på hotellet förräns kl 16. KUL?
vad gör vi nu?!
jo, vi hittade ett bageri där vi kunde köpa lite frukost, det blev croissanter.. gotttt!
hallen där tävlingen skulle hållas öppnades inte förräns kl 14! så vi hade ju ett antal timmar att döda.
vid 08.30 körde vi till hotellet (som låg i Frankrike endast 2 mil därifrån).
störda som dom är förstår ju inte en kotte engelska där, eller dom vill inte förstå och försöka.
vi gick in och frågade på engelska om det fanns någon möjligthet för oss att vi kunde checka in tidigare än 16.
han visade 4 fingrar och sa quatre, som alltså betyder fyra på franska.
happ, ut i bilen igen och satt lite.
sen blev vi lite tveksamma på vad han menade med fyra.
kloka som vi är kom vi på att vi kunde översätta på google translate. så vi gick in och försökte en gång till..
denna gången fattade dom ;)
fick besked på att vi kunde checka in kl 12 istället för kl 16. = 4 timmar mindre i bilen att döda, skönt! :)
körde och åt på mc donalds eftersom det var det enda som hade öppet så tidigt.
väl incheckade på hotellet sov vi någon timme, trötta efter en låång bilresa.

kl 16 bar det av mot hallen i Kortrijk. träning där heela kvällen.
direkt efter körde vi in i Kortrijk centrum och åt, pizza blev det. asgood!
var inte hemma på hotellet förräns 23.30 tror jag!

klockan 06.50 ringde alarmet på lördagmorgonen.
Oliver skulle köra cruiser så han hans träning började redan kl 8!
åt god hotellfrukost sen bar det av mot banan och hallen.
det blev en lång dag.
kl 12.30 skulle vi träna, och kl 20 var allt färdigt.
hem till hotellet och åt på restaurangen där, supergott!
Christian krashade i sitt sista heat och fick en liten hjärnskakning..

upp lika tidigt söndag, och en lika lång dag.
tog mig till final, och blev 4:a där! riktigt nöjd faktiskt :)
Theis tog sig till semifinal och blev 7:a där, han var också nöjd!
och det ska han verkligen vara, han körde riktigt bra! <3
Christian körde inte, han hade huvudvärk som bara den.

sen var den en lååång resa hem som väntade, hela natten och morgonen!
kom till Sorö 07.30 efter att ha lämnat Oliver på hans skola i Nyköbing Falster.
sov hos Theis, Christian också.
vi vaknade vid 14.30! haha. det behövdes.
vid 17 tiden körde vi hem! jag lämnade Christian i Hedehusene på vägen hem.

allt i allt, en riktigt rolig resa :)












tjohej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0