hur kommer man vidare?

då har Theis kört hem till hans hem, till Sorö.
eller ja, för 2 timmar sedan! sjukt ensamt efter att ha tillbringat mer än 1 vecka tillsammans. men gud vad underbart det har varit! dock har jag jobbat mån-fre så det har varit sådär men vi har tagit vara på tiden tillsammans <3
nu får vi vänta till fredagkväll innan vi ses igen. jobbar fredag, till 21, och lördag till 22.15!
och på söndag ska Theis och Martin(min bror) sätta in ny ABS i Theis bil, så då lär vi heller inte ses så mycket :'(
det suger!

jag måste ta tag i mitt liv. måste komma vidare från maxi!
visst, det är "bara" 1 ½ år sedan jag tog studenten, men fan alltså, man fastnar lätt!
det är så bekvämt att ha ett jobb där man bara jobbar några dagar i veckan och ändå kan försörja sig för att man bor hemma och inte har några större utgifter.
jag har fortfarande planer och drömmer om att bli fotograf. men det är inte så lätt som man tror, eller som jag trodde!
jag har sökt, sökt och sökt till olika fotografer, några här i Malmö men mest i Köpenhamn eftersom jag vill börja på fotoutbildningen där. och för att kunna komma in, eller ens söka till skolan, så måste man ha en "praktikplats".
dom har lite annat system där, man går som lärlingar.
och inte förrän jag har jobb eller går i skolan/går som lärling så kommer jag inte kunna flytta ihop med min älskling. vi har varit tillsammans i snart 3 ½ år, det känns som att vi måste ta det steget vidare! men hur FAN ska det gå till? det känns som att det aldrig kommer hända, men jag vill :/
sen är frågan hur jag ska klara av att flytta så pass långt ifrån min familj. om vi hittar något i närheten av Sorö där han bor nu, så har jag typ 12 mil hem och en bro emellan. det är inte precis så att man kan åka hem ens 2 gånger i veckan för det kostar en förmögenhet då.

nå, slutgnällt!

nyårsafton var mycket trevlig.
jag jobbade till 18.15(inte lika trevligt) och sen skyndade jag mig hem och duschade och fixade mig.
sedan begav jag och älsklingen oss till Oxie, till Vivi och Jonas!
vi var 12 pers som åt 4 rätters middag, MYCKET GOTT! 2 förrätter, först hummersoppa med hummerklo, sedan en skagentoast med röd caviar, lök, skagenröra, ägg, gurka och lite så. gott :)
till varmrätt blev det oxfilé med klyftpotatis, sås och kall bearnaisesås. efterrätt blev kladdig kladdkaka med varma bär och vars en halv passionfrukt, åh så gott.
det där gjorde ni galant Vivi och Jonas :D
vid 23 tiden lämnade dom sista och stack vidare på fest.
kvar var jag, Theis, Vivi och Jonas. trevligt hade vi ändå! vid 00-slaget gick vi ut och skålade med champagne och Jonas tände på en tårta med 100 raketer i. fint var det, vi var ganska snabbt inne igen. fyfan vad kallt det blåste ;)
var hemma 01.40 eller något! lagom tid.

igår körde jag och älsklingen till Eslöv, till Sofie och Tim. där blev det tacokväll, mys framför fångarna på fortet och sen såg vi Avatar! har sett den en gång innan, men det hade inte Theis. han tyckte också den var bra :)
vi hade i alla fall riktigt trevligt och det ska definitivt göras om! <3
körde ifrån Tims hus vid 01.40 så vi var hemma lite efter 02.. det tar ju en stund att köra från Eslöv.

nu ska jag försöka slita mig från datorn.
klockan är snart 22.30 och jag ska upp vid 04.30 för jag börjar jobba 06.00! så kanske kan man lyckas få i alla fall 5 ½ timmes sömn?'

godnatt och dröm sött


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0