Compiègne!

shit!
senast jag uppdaterade var den 18 april, 9 dagar sedan.. fy skam!
men jag har ju visserligen varit bortrest(igen!!).

i tisdags, alltså förra veckan, påskveckan, så åkte jag, Theis och mamma & pappa med husbilen ner och tog båten Rödby - Puttgarden som jag har åkt så många gånger jag inte ens kan räkna till, och jag kan räkna lååångt ;)
nej men, vi åker ju med den färjan varje gång vi åker på tävlingar ute i Europa. så jaa, det blir väl i alla fall en 6 gånger/år, haha.
i alla fall- vi parkerade oss utanför Bordershop när vi landat med båten och så sov vi där över natten.
sen entrade vi kl 8 när dom öppnade, snygg morgonfrisyr och sånt härligt, och min älskade OnePiece hade jag på mig, åh vad mysig.
sen när vi var klara där åkte vi ca 70 mil till Ingersheim i Tyskland. kom dit på onsdagkvällen och hade lite mys i husbilen med kortspel och så.
på torsdagmorgonen hade vi bestämt träning på banan där vi stannat med min och Theis tyska tränare. väldigt roligt var det! :) så det blev ett träningspass på lite mer än 2 timmar där.
vädert var underbart, 24 grader typ! mmmmm.
sen åt vi lite körv och så åkte vi vidare ytterligare 60 mil mot Compiègne, Frankrike, där EM 3 & 4 gick.
även där var vädert underbart, 27 grader! ohyes.
såklart fick jag solexem även om jag inte brände mig.. jag är så jävla klen, FAN! så hela söndagen satt jag typ i långärmat..

aja! jag var ju trots allt inte där för att sola, då hade det varit ännu värre!
tävlingen gick inte så bra för min eller Theis del. åkte ut i kvalen båda dagarna :( och jag hann även med en liten krash också i sista heatet på lördag, oj vad jag flög. cykeln låg vågrät i luften! hahaha.. :D
men pappa däremot, som endast cyklade på lördagen, tog sig vidare genom kval och semifinal och körde hem en 8:e plats i finalen! han är grym den.. dom andra gubbarna i hans klass trodde inte på honom när han sa att han är 52 år ;)





coole carro!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0