bortblåsta bmxare

det har varit en blåsig helg i Ängelholm. vi har kört dom två sista deltävlingarna av Svenska Cupen där.
för min del gick det inte särskilt bra. startgrinden där är väldigt långsam, och i första och sista heatet i lördags gick jag på grind! :

här har vi mig i sista heatet, där jag som ni nog kan se gick rakt in i grinden och landade på ramen!
jag som står nr. 3 från kameran!


det blåste riktigt mycket i lördags. ett tag fick dom pausa tävlingen pga så kraftiga vindstötar vilket var farligt!
Theis blev 1-1-2 i heaten och 3:a i finalen på lördagen, bra det :D jag blev 4:a sammanlagt pga av mina dumma starter! :/
igår blåste det inte alls lika mycket som tur var.
jag blev 3:a i första heatet och och i 2:a heatet låg jag 3:a och skulle köra om han framför mig så krokar vi ihop eftersom han vill gå in och stänga mig, och vi krashar. uppe i luften vände jag mig om han landade med en smäll rakt ner på svanskotan, AJ!
pappa stod precis bredvid där vi trillade, och han sa att min cykel hade kommit utanför banan och jag hade fortsatt framåt. ja, som det kan gå.
haltade mig av banan. kunde knappt sitta på hela dagen! fullförde inte tävlingen.

idag har jag fortfarande ont, men det är mycket bättre.
kommer ihåg när jag slog svanskotan för typ 5 år sedan kanske, FYFAN vad ont.
fast då fick jag nog en spricka för jag kunde inte sitta på 1 vecka typ.
fick stå upp i skolan osv..
och det känns inte fullt så allvarligt denna gången, trots att det gör ont.

nå, tillbaka till racet!
Theis vann alla sina kvalheat och var riktigt nära på att ta finalen men tyvärr inte, så han blev 2:a
och 3:a sammanlagt i serien :) superbra och supergrattis! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0