kontaktlinser

för 2 veckor sedan var jag hos optikern och gjorde synundersökning för att skaffa linser som jag kan ha när jag tränar och tävlar. eftersom jag inte cyklar bmx med glasögon så kan det vara rätt skönt att slippa huvudvärk när man går en heldag utan brills. därför vill jag prova linser!
idag kom jag tillbaka till optikern och fick hem linser att prova i 1 vecka, tränade där på att sätta in och ta ut dem också! det gick förvånansvärt bra :)
så idag har jag haft dom i ett par timmar.. ser verkligen suddigt :S ser fan sämre med dom typ än utan linser och glasögon alls, mycket märkligt. men det är möjligt att ögonen behöver vänja sig vid dom, och att det kanske bli bättre om någon dag? annars måste det ju vara något fel. får se hur det är imorgon, hoppas hoppas hoppas det funkar!!

efter att jag varit inne hos optikern gick jag såklart in och hälsade på söta Sofie på salongen! satt där och snicksnackade i typ 30-40 min innan jag körde hem igen! körde med dom suddiga ögonen (av linserna), vilket kanske egentligen var en dum idé. men det kändes inte så bra att jag skulle börja pilla med att ta ut dom inne på hennes salong när jag inte är så bra på det ;) haha

när klockan var 17.45 åkte jag med pappa upp till banan och hjälpte till att träna nybörjarna! faktiskt härligt väder idag. i stort sett helt vindstilla vilket var underbart! inte speciellt kallt att stå där! :) tänk om det kunde gå mot bättre tider(väder)..

HÄR kan du se en video som Micke Johnsson har filmat från tävlingen igår. a-finalen med dom stooora grabbarna i tävling nr 2, där jag var med :) man kan se min nummerskylt nere i högra hörnet i starten (#818). blir 7:a :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0