dags för lite uppdatering kanske?

jag känner att det behövs uppdateras lite här efter en helg bloggning alls, eller?

tar min helg uppifrån & ner..

fredag:
ledig från jobb - skönt! åkte med familjen till Superbowl i Slagelse, Danmark för att fira min älskling och hans examen. Där var även hans släkt och vänner :)
en mycket trevlig kväll med väldigt god mat och 2 timmars bowling. jag var nog sämst.. haha!
när klockan var typ 23.30 körde mamma & pappa hem, men jag åkte med Theis.


älsklingen och Martin!

ca en halvtimme efter åkte vi hem till honom och han packade sin bil med cykel och väska och så körde vi till Malmö eftersom jag skulle jobba. hemma vid 01.30!
vid 04 tiden när vi sov hände något riktigt obehagligt mig.. jag vet inte ens hur jag ska berätta det! men får väl försöka..

dom som känner mig väl vet att jag är livrädd för spindlar.
jag "vaknar" och ser överflöd av spindlar, vi snackar 100tals, på väggen (låg vänd inåt). och innan jag ens hinner vakna riktigt står jag på alla fyra på golvet och får till något konstigt läte, typ skrik.. då har jag alltså hoppat över Theis i sängen i panik, verkligen panik!
jag sträckte min vadmuskel, och jag kände mig fruktansvärt vettskrämd! Theis vaknade såklart, tände lampan och undrade var som hände.. han var nog ganska chockad han också!
jag sa flåsande att jag sett en massa spindlar precis framför mig på väggen..
men där var såklart inga spindlar, det hade varit omöjligt i den mängden jag "såg"..
jag stod kvar på golvet fortfarande i panik och skakade. jag kände mig helt svag i hela kroppen!
jag vet inte riktigt hur jag ska skriva eller berätta för att ni ska förstå, men det var otroligt läskligt! har aldrig varit med om något liknande förut.
det är en sak att man vaknar upp och är rädd av att man har drömt. men jag for alltså upp ur sängen och på mindre än en halv sekund är jag på golvet alltså, jag kan inte ha varit vaken när det hände för jag kommer knappt ihåg. det enda jag kommer ihåg är att jag ser spindlarna (har fortfarande bilden i huvudet) och sedan är jag på golvet, livrädd! jag kommer inte ens ihåg hur jag hoppade över Theis, så snabbt gick det. jag tror att jag hoppade från liggande ställning ner på golvet på något jävla vänster.
usch, ryser bara jag tänker på det. vad hände liksom?
nåja, Theis kollade lite så där inte var någonting snäll som han är. sedan la vi oss igen, fast jag la mig ytterst (sover alltid alltid alltid innerst annars).. var rädd att det skulle hända igen!
kunde inte sova (kul när jag skulle upp 3 timmar efter och jobba). jag bröt ihop i gråt över att jag fortfarnade var chockad, rädd och i panik! efter ett tag somnade jag i älsklingens armar!

lördag:
klockan ringde klockan 07.00. skulle börja jobba kl 09.00 men jag hatar att stressa på morgonen.
vill kunna sitta och äta frukost i lugn och ro, läsa tidningen och lite sånt.
på jobb fungerade inte packmaskinen så jag fick packa all fisk förhand.. vilket tar sjukt mycket längre tid!
så jag var tvungen att jobba över en halvtimme trots att jag stressade igenom hela dagen.. och ändå hann jag inte med allt som skulle göras. sånt är livet!
när jag slutat kom jag hem till min underbara älskling. var sjukt trött! :) det blev mat och sedan åkte vi och köpte godis. mumma!
sedan gick det film på TV, Sleepers. riktigt bra film!

söndag:
skulle jobba även idag, klockan 08.00. en ganska lugn dag och jobbade bara till kl 13.
kom hem till älsklingen och pustade ut lite. sedan blev det en sväng bort till Mediamarkt för att titta på lite allt möjligt. ett litet studioblixt-paket för 4000 kr, verkar intressant! alltid en bra början, men varfan ska jag ha det? haha.. men det hade varit suuuperkul att ha ett sådant.
kollade även på Ipod nano som älsklingen vill köpa. han fick ett presentkort därifrån av mina föräldrar som han givesvis glömde i DK! så det blev som sagt bara titt.. gick även bort och pillade på Iphone 4! längtar tills jag får min :D
när vi kom hem körde vi till Lockarps gokart där Vivi och Jonas jobbar :) körde 3x10 min. så jävla kul, men gud vad trött man blir i händerna och armarna! riktigt trevligt var det i alla fall! <3
hem och åt, riktigt god matt. grillad lammstek med potatisklyftor och bearnaise-sås, favoritsåsen! :)
när vi smält maten lite körde vi upp till banan och körde starter. körde inget annat pga att banan var i så dåligt skick efter regnvädert i lördags.
när vi kom hem började Batman - återkomsten på TV:n så den halvtittade vi lite på. tyckte inte den var så bra!

Theis åkte hem idag, vid 17.00 tiden, trist :(
idag vaknade vi vid halv 11 tiden. gick upp och åt frukost och sedan ut och tränade stumphys.
efter det blev det dusch och det var tänkte att vi skulle sticka till handelsbanken och lösa in min check på mina skattepengar jag fick tillbaka, men vi hann inte.
gjorde istället våfflor och satte oss där nere i soffan och tittade på One Tree Hill. vi är riktigt nördiga med det där! och ändå är det andra gången vi ser säsongerna. vi är på säsong 6 nu (sista säsongen som finns ute).. inte så många avsnitt kvar. hoppas 7:an kommer ut snart!
sedan var klockan matdags och Theis skulle hem. trist.
hur ska jag sova helt själv i sängen? vem ska rädda mig från spindlarna? :(

jobb imorgon och hela veckan ut fram till söndag då vi åker upp till Hallstavik på Svenska Cupen 5 & 6. det verkar som det ska bli kasst väder där, blää!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0