borta bra men hemma bäst

som ni säkert vet har jag varit i Frankrike och tävlat nu under påsken!
i torsdags började resan, nästan 16 timmars bilfärd. på fredagen kl 10 ungefär var vi framme.
åkte först till hotellet och kollade om vi kunde checka in redan då, men det kunde vi inte göra förräns kl 11!
så vi bestämde oss för att åka bort till banan där tävlingen skulle vara och titta på det, såg spännande ut!

träning där på kvällen, kändes helt OK! det var riktigt skönt att få cykla på RIKTIGT igen.
banan var bra, ganska mycket flow i den faktiskt. annars brukar franska banor vara ganska svåra och tekniska men denna var faktiskt inte det :)

i lördags kom vi till banan lite efter 9 då tävlingen för dom små och cruiserna började. tittade på dom.
vid 14-tiden var det dags för träning, 10 min för Junior & Elite Women, fick 2 varv :P
sedan var det bara att dra igång. hade fullt heat, dvs 8 st! gick inte vidare. vädert var inte så jätteroligt, regnade från och banan var ganska tung!
Theis cykel gick sönder under träningen. dom trodde först det var hans stem det var fel på så dom gick och köpte en ny sådan till honom! men han hann inte tävla den dagen :( i söndags hade han samma problem med cykeln, och då kom dom till slut på att det inte var stemen det var fel på, utan gaffeln, eller gaffelröret! så han hann inte tävla i söndags heller. riktigt tråkigt för honom att åka 130 mil ner till Frankrike och betala onödigt mycket pengar för att få cykla och sedan skiter allt sig! stackars min älskling.

i söndags kom vi till banan vid samma tid ungefär, lite senare kanske.
fick ju gå upp ganska tidigt och packa ihop allt så vi kunde checka ut från hotellet innan vi åkte till banan.
träningen började vid 15.00 för oss denna dag. vädert var mycket bättre än lördagen. dom hade först lovat snö men sen visade sig att det skulle vara uppehåll det mesta av dagen vilket det var också. kom bara några droppar regn. blåste en del men sen blev det lite varmare.
var riktigt nöjd med dagen! vi var 7 st i mitt heat, jag blev 5, 6, 5. riktigt nöjd, eftersom jag trodde jag skulle komma SIST, och jag körde ju Elite-klassen. bättre än förväntat och dom andra var stolta över mig. haha!
har ju inte tränat bmx på hur länge som helst, och många av dom som var där har ju redan tävlat några gånger i år :o var verkligen med och fightades denna helgen, riktigt skoj hade jag!
längtar tills Theis kommer i helgen och hoppas han har brännt ner filmerna på en DVD-skiva så vi kan se :) han filmade ju mig när jag körde.

vi körde från Frankrike mot Danmark vid 19.45 ! sov en hel del av resan, var i Sorö vid 11-tiden!
skönt. när jag och älsklingen packat in osv. la vi oss i sängen och bara tog det lugnt i någon timme.
lite efter 16.00 hämtade vi upp Joy och så körde jag och Theis vars en bil in till Köpenhamn till Heidi, Jonas, Uma & Liva (Theis syster, hennes man och deras 2 söta döttrar). firade Liva lite eftersom hon precis fyllt år :) vid 21.30 på kvällen begav vi oss åt vars ett håll, hemåt! jag hem till Sverige och Theis och Joy till Sorö igen.
riktigt skönt att få komma hem, trots att det var utan Theis :(
borta bra men hemma bäst!

ikväll blir klubbens första gemensamma träning på banan för i år! ska bli skoj!
jag får väl hålla lite i träningen eftersom pappa ska på MFF-match ikväll och Martin ska iväg.
sen ikväll ska jag kanske hem till Sofie om hon orkar :) och imorgon när hon har slutat jobba ska jag också dit <3
vi ska bara umgås och så ska jag hjälpa henne i hennes nya lägenhet :) ska bli kul och se den med lite möbler. har ju bara sett den helt tom! haha
och det är bara en vecka kvar tills vi åker till Ullared! jag, mamma och Sofie :) nästa tisdag, ohyes!

wuhu, ska få pengar tillbaka av skatten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0