21 september 2009

shit vilken dag!

har hänt en hel del för idag!
det började med att jag började jobba kl 06. SLET mig själv upp ur sängen vid 04.40! jag var verkligen jättetrött. tröttare än någonsin, och jag ville bara ligga kvar och somna om!
men nej, upp och hoppa. cyklade till jobbet, var där lite innan 06, bytte om och så.
ganska chill dag faktiskt. tiden har gått snabbt :) det är så det ska vara!!
jag slutade kl 15, var hemma ca 15.20! öppnade dörren, tog in posten.
och när jag kommer in i köket ser jag att en av kattungarna sitter fast i bordsbenet på vårat köksbord. (bordsbenen är av metall och ett ben består av 3 st järnrör, i en trekant typ.
och där satt den lille katten! den hade kasat (förmodligen) ner och låg med 2 pinnar på vars sin sida om magen på den, och jag ljuger inte när jag säger att det var på ett max 3 cm liten springa.. det är SANT!
helt sjukt. jag fick panik! fick loss honom, och han började spinna direkt?! satte ner honom på golvet, och DÅ såg jag att något var väldigt fel.
han kunde inte använda sitt vänstra bakben ÖVER HUVUD TAGET! och han hade ingen känsel i det heller.. när jag kände efter sa han inte ett ljud och reagerade inte över huvud taget..
när han försökte gå, asade han sig sitt ben (lite höger också) efter sig, och försökte dra sig fram med frambenen.
panik som jag fick ringde jag mamma (dom är fortfarande på Kreta). började gråta för att jag inte visste vad jag skulle göra. mamma lugnade ner mig, och hon ringde till Carina och ringde sedan tillbaka. efter ca 20 min kom Carina och vi åkte in till djursjukhuset med stackaren. blev en lång tid där inne.. kom dit ca 15.50 och kom hem vid 18.20! röntgen visade inga frakturer. och vetrinären tror att det är något som sitter och trycker på en nerv.. därför är han förlamad i bakdelen (främst vänster baken, och ej svansen). Carina tog med honom hem eftersom hon är ledig imorgon. hon ska se om han kissar. för kan han inte kissa själv och inte har gjort det innan imorgon eftermiddag får vi åka in igen och så får vi se vad dom vill göra. dyrt blev det idag i alla fall.
2161 kr för bara röntgen och en titt av vetrinären?! yeah..
usch usch. krya på katten <3
och Carina?  TACK så hemskt mycket för hjälpen. :)

när vi kom hem från djursjukhuset så upptäckte jag att jag hade glömt mina nycklar, och hade inte låst när vi åkte iväg.. så dom hade Martin låst in eftersom han stuckit till banan! så nu var jag utelåst också. tur så hade jag inte katten med mig, den tog ju Carina.
ringde till morfar och så var han så snäll och kom ut och öppnade för mig :) han har ju extranyckel.

helgen var piss kasst värdelöst.
inte taggad, av någon anledning?!
över huvud taget inte på att träna eller tävla, speciellt inte tävla i sverige.
och jag har ingen lust att träna (mer än för skoj skull på banan).
antar att jag behöver en paus efter den långa säsongen.
hoppas det i alla fall. för bmxen är ju mitt liv, vad ska jag göra utan det?
så nu blir det paus. bara cykling på banan någon gång i veckan för att hålla igång och så :)
får se när jag börjar med vinterträningen.

Daniella trillade första heatet på söndagen :( hon fick åka ambulansen och fick ett resultat på en spricka i axlen. usch, inget kul tjejen!
krya på dig <3

jag är så fruktansvärt trött. vill snacka med älskligen min <3
hoppas på att kunna åka till honom på torsdag ändå, trots katten! <3

i helgen är det Danska Mästerskapen i Varde. (jag ska inte tävla), skönt.
jag ska såklart följa med älskligen dit :) och heja på honom ! hihi.

vet inte vad jag ska skriva mer nu.. såååå
pusssshejs

Kommentarer
Postat av: Emilia

Hej, hej!

Nu kikar jag in här och läser lite. Så hemskt för din katt, dock känner jag igen det....Vi hade en katt för många år sedan som var med om samma sak nästan. Han drog benet efter sig och kunde inte använda det. När vi kom till djursjukhuset så var han helt ok...snacka om att stå där med lång näsa!



Kram från Emilia!

2009-09-21 @ 22:26:43
URL: http://emiliasbloggomlivet.blogspot.com/
Postat av: Daniella

tack så mycket gumman.. tur det är paus på sju månade nu innan det är dags igen för tävlings säsongen här och då hoppas jag att du är pigg på att cykla igen:) puss

2009-09-21 @ 22:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0