1 september 2009

tjena people!

idag var det min andra dag på MAXI. började som sagt igår..
igår började det med att jag kom dit 18.00 som bestämt. det var jag och 2 till helt nya! och så fick vi arbetskläder och skåp och kort så att vi kan komma in i alla dörrar. sedan gick vi en liten rundvandring runt på lagert och kontoren osv.
sedan kl 19.00 började en inventering av hela varuhuset.. dvs. att ALLA varorna i heeeeela butiken skulle räknas, en efter en.. ! :P och när alla varor hade blivit räknade så skulle dom blippas in och dom gula handskrivna lapparna skulle bort. jag kan säga som så, det tog några timmar :P kl 00.30 ringde jag min pappa så att han kunde hämta mig (eftersom mamma snällt erbjudit sig att hon kunde köra mig dit innan, då det börjar regna lite.. trots att det knappt tar 5 min dit för mig på cykel), och kan kom typ 7 min senare. så jag var hemma rätt så sent.

idag skulle jag vara där igen, dock inte på inventering denna gången.. haha, det är som tur bara några få gånger om året :) men idag skulle jag för första gången läras upp i kassan. kom dit kl 12.00, och så börjades det med att matas in en massa massa massa kassa-info, allt från hur man ändrar stolen till vilket håll man ska stoppa in sedlarna och allt på datorn osv.. en HEL del kan man ju säga.. och som lärde upp skulle gå på semester idag, så därför kunde hon inte lära upp mig imorgon (det brukar vanligtvis ta 2 dagar).. så jag skulle lära mig allt på en dag, innan hon gick :P haha.
men det gick faktiskt riktigt bra. väldigt mycket att tänka på, många knappar, mycket koder och grejor :P men det kommer väl förhoppningsvis sätta sig mer och mer för varje gång man sitter där.. man ser ju dom som jobbar där i 2-3 år, dom kan ju typ alla PLU-koder utantill.. :P haha sjukt! till slut fick jag i alla fall sitta i kassan i stort sett helt "själv". antingen var det bara en som stod bakom mig ifall det var något jag behövde hjälp med, eller också så satt det någon i kassan framför som jag kunde fråga.. kändes fett ! :) så jag är stolt över mig själv, att jag lärt mig såpass snabbt. imorgon blir det mer kassa för min del.. 12.00 - 19.00 :) kom dit och hälsa på, Ica MAXI toftanäs ;)

i helgen är det Copenhagen-Malmoe Race. på lördag är det i Malmö och på söndag är det i Köpenhamn. ska bli skoj :)
och på fredag får jag träffa min älskling, hihi :) skönt <3

skriver kanske mer imorgonkväll, med fler uppdateringar från min då 3:e dag på MAXI :)

pusss

Kommentarer
Postat av: Daniella

Så skönt att det gick bra på maxi:)

2009-09-02 @ 22:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0