4 oktober 2009

i torsdagsmorse, ganska exakt 09.13, tog jag min väska och haltade till bussen som tog mig in till centralen. ja och då undrar ni varför jag haltade? 
i tisdags när jag var på jobbet och höll på att packa upp, i detta fallet mjölk och juice osv, så körde jag över mig själv, eller nej, inte bokstavligt talat ÖVER, utan på, min fot/hälsena.. 
det gjorde så satans jäkla ont, och inte fan kunde jag skrika eftersom jag var ute i butiken när det hände.. men jag halvsprang så gott jag kunde in på toaletten för att kunna kolla på det, och hålla lite blött kallt papper på det..
det blev inget sår som BLÖDDE sådär liksom, men det blev mer en lite djup skåra.. men det var inte så mycket med det, jag satte ett plåster, och gick ut och fortsatte jobba efter 5 min. sedan tänkte jag inte mer på det, och tränade på kvällen utan att känna NÅGONTING!
på onsdagen, alltså dagen därpå, hade jag heller inte speciellt ont. var såklart lite öm! men på kvällen, vid 23 tiden, så fick jag SVINont, kunde knappt stötta på foten, och den svullnade upp en hel del! jag tänkte bara, "skönt att jag ska sova snart så att foten kan få ro, den lägger sig säkert över natten".
men när jag vaknade torsdagmorgon, förstod jag att jag hade helt fel. jag var fortfarande svullen, till och med Mer svullen.. men, jag haltade som sagt mig till bussen, ont som fan och svårt var det.. kom  till Köpenhamn med en svullen fot. var där inne hela dagen, och när jag sedan snackade med mamma sa hon att hon trodde jag hade inflammation/infektion av såret.. men vi åkte inte till doktorn som hon sa att vi skulle.. på fredagen var det liite bättre, men jag var fortfarande svullen, rodnad och varm på svullnaden, och hade ont.. älskligen lindade min fot och vi tog tåget in till Köpenhamn för att slippa parkeringsavgiften inne i Köpenhamn.
och nu undrar ni säkert vad i hela friden det var som var så roligt där? joo, det var såhär att det var OS Countdown där, Danmark hade fått äran att hålla möte, med Obama och alla domdär stora ni vet, var OS skulle hållas år 2016! och det blev Rio de Janiero (stavning?!)
det var typ festival inne på Rådhusplatsen där det bl.a hade byggts upp en 2-mans BMX-bana ;D asfett. så där var jag, torsdag och fredag. Theis cyklade. och Donny Robinson, världsmästaren i BMX 2009 kom dit från USA. hur coolt är inte det? :O
såg även Aqua och DAD där ;D jiha! Aqua var fan cooola. hahaha
men men men, nu vill ni säkert veta. min fot är OK, har inte säkskilt ont längre trots att jag inte varit hos doktorn och fått antibiotika åt min inflammation. min kropp fixade det själv! så slapp man piller och grejor :)
nu har även mitt fina sår börjat klia lite, och det är väl tecken på att det börjar läka? så jag hoppas på att det inte blir mer än såhär, att det inte kommer svullna upp igen.


såhär mysig var min fot. mitt fina lilla där man även kan se att det är
infejterat. och så ser ni ju hur svullen den var?!
man kunde inte ens se min fotknöl på innersidan, och röd var svullnaden också.


Joy, Theis mamma, har även sovit hos oss fre-sön. hjälpt henne lite med att hitta ställe där hon kan förvara lite saker och så. hon åkte till Jylland imorse, vid 10.30 tiden!

idag blev det ett jobbigt farväl, eftersom jag och älsklingen inte kommer att ses på 2 veckor..
han ska hjälpa sin mamma att flytta nästa helg, och tyvärr jag kan inte vara med och hjälpa till eftersom jag ska jobba både lördag och söndag.. men visst, 2000 kr för en helg är väl inte helt tokigt?!
men jag vet fan inte hur jag ska klara mig dessa dagarna, det kommer bli jobbigt, ett helvete..
men så är väl verkligheten, det är bara att inse! :'(
saknar honom redan.

Theis!
jag älskar dig <3

Kommentarer
Postat av: Emilia

Usch så hemskt med din fot, men du är en tuff tjej du!

Så trist att du och Theis bor så långt i från varandra. Jag tyckte att jag och Nicke bodde långt i från varanda när vi blev tillsammans för 17 år sedan...Och det var väl ca 3 mil=)

2009-10-06 @ 21:53:59
URL: http://emiliasbloggomlivet.blogspot.com/
Postat av: Daniella

Ojdå gumman det var inget mysigt sår,tur att det läkte bra.. Ja jag är avis på er,hade oxå velat vara där:)) Coolt..

2009-10-06 @ 23:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0