23 november 2009

det känns som det är dags att uppdatera! 5 dagar sedan nu ju.
och igår var det exakt 2 veckor tills jag fyller 19 år :) spännande. or not?
och imorgon är det 1 måndag till julafton! tiden bara rinner iväg.

i fredags vid 15.00 hämtade jag upp Vivi hemma hos henne och så körde vi ut till bokskogen och gick en 2:a! snabbt och bra.
var hemma lite efter 16.00! då hade älsklingen redan kommit :) vi bytade direkt om och stack till banan :) tyvärr var det sidovind :( tråkigt.
sedan på kvällen blev det idol och mys!

i lördags körde jag och älsklingen till Jönköping eftersom det var Cykelgalan där. ca 3 timmars bilresa dit.
kom fram vid 15.45 och så ringde vi mamma som satt på höstmötet, men så fick vi nyckeln till hennes hotellrum och så satt vi där lite, och sedan började vi fixa oss inför galan :) finkläder och smink, uuuuja! snygg blev man ju.
vid 18.15 samlades vi nere i receptionen för att träffa dom andra bmxarna som vi skulle samåka med till Folkets Park där galan skulle hållas.
där var mysig stämning. bättre lokal än förra året! Martin Stenmark uppträdde!
tyvärr blev inte jag utnämnd till årets kvinnliga bmxare, men det hade jag inte förväntat mig heller eftersom jag valt att köra med killar i år och inte riktigt gjort resultat i år på dom svenska tävlingarna mer än 2:a på SM och att jag blev nordisk mästare! men aja :) Cim Sjölander blev utnämnd på kvinnliga sidan i alla fall, och Filip Gustafsson som årets manliga bmxare. det har han verkligen förtjänat!
sedan blev det mat och grejor.
när kl blev 23.00 begav jag och älskligen oss mot bilen, och den 3 timmars långa bilresa hem började. var hemma 02.00 på natten! :P Theis var söt på vägen hem, han var nervös för att han skulle träffa på en älg på vägen eller något, efter att mamma och jag berättat hur stora dom var! han har aldrig sett en älg nämligen (dom har inte sånna i DK ;)). så där satt han och planerade hur han skulle bära sig åt ifall det skulle stå en mitt i vägen eller något. hahaha <3

igår blev det en seg dag! och ännu segare blev den när Theis åkt hem <3

idag har jag inte gjort så mycket. stack till gymmet lite innan 15.00, glömde parkeringspengar och körde till pappas jobb, och han var inte där. så jag ringde honom och så kom han med pengar till gymmet :)
var hemma 17.00! härligt var det. men det är tråkigt att träna själv, speciellt på gymmet ! 
har ätit och så, och nu sitter jag här och lyssnar på Michael Jackson! :) köpte albumet This is it i Ullared! han är gryyym.

imorgon jobbar jag 14.00 - 19.00! blir träning på banan innan med Sofie! det blir nice! hoppas det blir bättre väder än idag bara! men det skulle det nog bli ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0