18 november 2009

igår vad jag, mamma och Sofie i Ullared :) hämtade upp Sofie lite efter 10 och sedan bar det av. ca 2 timmars bilresa dit med maaassa snack om allt möjligt :)
vi körde förbi avfarten vi skulle av på, haha :) så mycket snackade vi! men man kunde köra av nästa också, det var bara en lite krångligare och snirkligare väg. men fram kom vi till slut !
jag och mamma tog först en korv innan vi gick in, var ju lite hungriga efter färden. Sofie kände inte för någonting att äta!
innan vi går in på själva Gekås så ser vi att det står att dom håller på att spela in och sånt där just nu till programmet, typ till julspecialen som ska komma eller något! men vi tänkte inte mer på .det
när vi kom in var där ganska mycket folk, men överkomligt :) vi behövde inte ens stå i kö in, så det var skönt :D
när vi kom in och gått lite så och vi kom bort till hårgrejorna så gick jag och Sofie fram till hårinpackningarna och jag frågade henne vilken hon kunde rekommendera! och medans vi stod där, så ser vi Morgan som står och blir filmad och intervjuad. sedan ser Sofie att dom vänder kameran upp mot oss, så mitt i sin mening så avbryter hon sig själv och säger "neej nuu gååår vi! hahahaha :D sedan gömde vi oss vid våra vagnar. när vi skulle gå vidare mot sminket så säger jag "VAR ÄR NU DOM JÄVLARNA SÅ MAN KAN HÅLLA KOLL PÅ DOM???", och jag säger det Högt! då vänder Sofie sig om och skrattar, samtidigt som hon säger "bredvid dig", hahahaha :D och jag höll på att DÖÖÖÖÖ! så jääävla pinsamt. shit alltså, dom stod verkligen MAX en halv meter ifrån mig, jag hade kunnat hålla dom i handen om jag så ville.. shit alltså! ;D sen gick vi snabbt iväg :P
som tur var såg vi inte dom mer sen, vilket var underlättande.
var färdiga och hade betalt allt när klockan var 19.00! gick ut och packade in alla 21(om jag minns rätt) stora kassar i bilen och gick sedan in på Burger King för att få lite mat i magen.
sedan blev det en "lång" bilresa hem. vi var lite tröttare än på vägen upp, så det blev inte så mycket snack som då, men det var ändå trevligt.
lämnade av Sofie kl 22. sedan körde jag och mamma hem! började packa upp allt :) insåg att jag köpt väldigt mycket till Theis, haha.

väääldigt bra trip :) trots att man gjorde av med ALLDELES för mycket pengar :)
ska lätt göras om igen :D tack tack tack Sofie <3 och mamma såklart :)

på fredag kommer älsklingen! :) <3 och på lördag ska vi upp till Jönköping på Cykelgalan!
blir säkert trevligt :) sedan får vi se om vi ska över till DK på söndag, på Theis och deras teamsamling!

kl 09.10 skulle jag vara hos tandläkaren. ställde alarmet men råkade stänga av det, så mamma väckte mig 08.30! hann ändå :) hade som vanligt inga hål. detta var min sista kostnadsfria undersökning, sorgligt. men, eftersom jag är i grupp 1 i det där försäkringsgrejset hur mycket man ska betala i månaden om man nu vill ha sånt, så kostar det mig bara 50 kr i månaden, dvs 600 kr för ett år, inte dyrt! då behöver man inte betala något extra på besök där och om det händer något om måste repareras eller om man får hål. hur bra som helst.

sedan vid 12-tiden träffade jag Emelie i stan :) även Florin om också.
jag köpte ett 3 par linnen, 1 par vinterskor eftersom mina andra gått sönder, så jag verkligen behövde ett par. och så köpte jag en klänning som jag ska ha på galan på lördag :) kommer vara sååå tjusig så!

imorgon ska jag till optikern kl 10.15 och göra en synundersökning eftersom jag har ont i huvudet ständigt och jämt. och det kan ju bero på att jag behöver mer styrka i mina glas, kan ju ha fått sämre syn (igen). har ju redan bytt glas en gång sedan jag fick glasögon. sedan ska jag hem och träna, och kl 14.00 ska jag jobba. slutar 22.15, dvs stängning!

dags att avsluta. borde sova också, men först duscha!
godnatt och dröm sött, när den tiden kommer


Kommentarer
Postat av: e

2009-11-19 @ 21:39:29
Postat av: Emilia

Det är roligt att handla på Ullared - man får mycket för pengarna!

Jag har också den tandförsäkringen, billigt och bra!

2009-11-19 @ 21:40:34
URL: http://emiliasbloggomlivet.blogspot.com/
Postat av: sofie

En av de absolut roligaste dagarna detta året iallafall =) sjuuuukt kul att de inte va ja som skämde ut mig mest ;) snart igen =) puss <3

2009-11-19 @ 21:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0