17 augusti 2009

i helgen var det Landspokalen i Aars (Danmark). så i fredagseftermiddag körde jag med pappas bil till Sorö och hämtade upp Theis. mellan Köpenhamn och Sorö var det kö på motorvägen, nästan 1 timme i kö.. tråååkigt!
men när jag väl kom fram till Theis packade vi snabbt in i bilen och fortsatte köra mot Aars. var där framme kl. 22.00!

det var verkligen inte min helg denna helgen..
cyklade dåligt i lördags, även om jag slutade med en 2a plats efter dagen.. men hade kunnat göra det mycket bättre.
igår (söndag) så började det bättre, men krashade sedan i andra heatet, fick en slag på ballen ;) öm som attans..
sedan 3e heatet gjorde jag så gott som jag kunde, gick OK ! i fjärde heatet gick det superbra ända fram tills sista hoppet, där jag krashade och landade på hakan!  fick huvudvärk direkt !! och det började snurra i min nacke.. har hört att jag svimmade några gånger.. och när jag sa att jag ville ta av hjälmen och dom försökte, så gjorde det ont i min nacke.. så då fick dom ringa 112! för er som inte vet så får man aldrig ta av hjälmen om nacken är skadad, det är farligt! och så kände dom på min mage och klämde och frågade om jag hade ont, eftersom det var en annan åkare som hade kommit och cyklat rakt in/över mig, i sidan på magen, vilket jag inte kommer ihåg. var förmodligen avsvimmad då! men så kom ambulansen, dom riktiga läkarna fick av mig hjälpen och började packa in mig och stabilisera mig med nackkrage och annat skit på deras bår.. på vägen in fick jag sån där i näsan, som blåser in frisk luft. på sjukhuset kom en läkare och kände på min nacke, och konstaterade att det inte var nackkotorna (tack och lov). det var "bara" sträckning i nackmusklerna och hjärnskakning, därav huvudvärken!
sedan kom Theis och hämtade mig och Joy (som hade följt med mig i ambulansen). därefter åkte vi tillbaka till bmxbanan och dom packade ihop husvagnen medans jag låg och vilade.. sedan åkte vi hem, och jag rörde nog inte nacken under hela vägen! sedan körde min gentleman Theis hem mig till Malmö, eftersom jag inte kunde köra bil själv. och så stannade han över natten! och jag lämnade honom på Svågertorp för ca 1 timme sedan.
jag älskar honom <3

jag har det redan bättre. fortfarande lite stel i nacken och huvudvärk! men det går över snart hoppas jag. får vila ett par dagar!

får svar från Ica MAXI denna veckan någon gång, förhoppningsvis. annars någon gång nästa vecka! hoppas jag får jobbet.

pussss


Kommentarer
Postat av: Daniella

ja vilken otur du hade! Hoppas du är bättre snart så vi får se dig på banan igen:) Kramar

2009-08-18 @ 10:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0